Zimná ovsená kaša na slano

Zimná ovsená kaša na slano

Často sa nám do uší dostane informácia, že neviete, čo v zime raňajkovať. A keďže nezaháľame, máme pre vás tip na slané zimné zahrievacie kaše, ktoré si môžete ozvláštniť akýmkoľvek topingom tak, aby sa vám recept nikdy nezunoval. My sa jej dojesť nevieme. 

Ingrediencie

  • 1 pohár ovsených vločiek (môžeme zmiešať s pohánkovými v pomere 2:1)
  • 1 malá cibuľa
  • 1 PL ghee
  • 3 - 4 poháre vody (alebo vývaru)
  • soľ a čerstvo mleté korenie podľa chuti
  • vajíčka
  • strapec cherry paradajok
  • pesto z tekvicových semienok

Inštrukcie

  1. Cibuľku nasekáme na jemno a orestujeme do zlata na ghee. Pridáme vločky a zľahka osmahneme, zalejeme vodou a dusíme na miernej teplote, kým nevsiaknu všetku tekutinu a nezmäknú. Chceme dosiahnuť kašovitú konzistenciu, ale tak, aby sa nám všetky vločky nerozvarili. Na konci dochutíme soľou a korením. Medzičasom dáme variť do studenej vody vajíčko, od bodu varu varíme ešte 4 minúty a následne z vody vyberieme a premyjeme v studenej vode. Paradajky na strapci dáme do zapekacej misky a grilujeme v rúre na 200 stupňoch kým nezačnú praskať a hnednúť. Trvá to približne 10 minút. Do misky naberieme kašu, pridáme na mäkko uvarené prepolené vajíčko a dozdobíme ugrilovanými cherry paradajkami a lyžičkou pesta. Aj takéto jednoduché bezmäsité raňajky môžu chutiť dokonalo.

Jem iné tip: vyskúšajte obmieňať rôzne druhy vločiek, niekedy na vrch pridajte orechy, semienka, či avokádo alebo restovanú cibuľku. Ak neviete vydržať bez mäsa, skúste slaninkové čipsy.

Žiadne komentáre

Komentovať